שיחת מדיה ויקי:Gadget-checkVoteRights.js
הוספת נושאהוראות שימוש בשיחת מדיה ויקי:Gadget-checkVoteRights
null
[עריכת קוד מקור]- הועבר מויקיפדיה:בקשות ממפעילים
אני לא יודע היכן לכתוב אז אכתוב כאן, יש בעיה, לי לפחות, שכאשר אני בודק "זכות הצבעה" אני מגיע אוטומטית לערך Null. פעיל למען זכויות אדם - שיחה 20:20, 20 בספטמבר 2018 (IDT)
- בדקתי על עצמי. אותה בעיה. Itaygur - שיחה 20:44, 20 בספטמבר 2018 (IDT)
- אכן. ערן התוכל לעזור? Assayas - שיחה 17:55, 21 בספטמבר 2018 (IDT)
- ראו בגרסאות הקודמות את המתחזקים של הסקריפט. ערן - שיחה 19:14, 21 בספטמבר 2018 (IDT)
- תיקנתי, למרות שהפיתוי להשאיר את הסקריפט הזה שבור היה גדול... קיפודנחש 01:27, 22 בספטמבר 2018 (IDT)
- ראו בגרסאות הקודמות את המתחזקים של הסקריפט. ערן - שיחה 19:14, 21 בספטמבר 2018 (IDT)
- אכן. ערן התוכל לעזור? Assayas - שיחה 17:55, 21 בספטמבר 2018 (IDT)
- חוזר על דברי כאשר משתמשים ב"בדיקת זכות הצבעה" מועברים ישר לדף null. לטיפולכם המהיר. פעיל למען זכויות אדם - שיחה 09:32, 25 בספטמבר 2018 (IDT)
- תוכל להביא דוגמה? אצלי הכל עובד תקין • חיים 7 • שיחה • 19:27, 25 בספטמבר 2018 (IDT)
- גם אצלי הכל תקין. דרור - שיחה 21:15, 26 בספטמבר 2018 (IDT)
- תוכל להביא דוגמה? אצלי הכל עובד תקין • חיים 7 • שיחה • 19:27, 25 בספטמבר 2018 (IDT)
שגיאה בבדיקת זכות הצבעה?
[עריכת קוד מקור]נכון לתאריך 20/01, הסקריפט טוען לגביי "עבר". אבל נראה שיש לי 100 עריכות במרחב הראשי רק מלפני 110 ימים. מה הסיבה? בברכה, ידידיה צבאן • שיחה • י"ד בשבט ה'תשע"ט • 12:44, 20 בינואר 2019 (IST)
- הסקריפט סופר עריכות בעוד כמה מרחבים (הם מכונים "משיקים" בהגדרת ז"ה). בטוח הרשימה מופיעה באיזה מקום. ספור את עריכותיך בכולם, ואם עדיין יש טעות, דווח שוב - בהסתברות של 97.12%, אין טעות כזו. קיפודנחש 21:05, 20 בינואר 2019 (IST)
- תודה, אכן זה ההסבר, ידידיה צבאן • שיחה • ט"ו בשבט ה'תשע"ט • 11:21, 21 בינואר 2019 (IST)
תקלה בחישוב בתוך טווח זמנים (+אולי: הכללת עריכות מחוקות)
[עריכת קוד מקור]שלום @Matanya, @ערן, @קיפודנחש, @קובי כרמל, @חיים 7, @IKhitron, (אם יש צורך נתייג את כל עורכי הממשק, שיצטרפו לסייע),
בבקשה הכניסו כקלט את המשתמש שלמ
ואת 2023-08-12 23:45
.
התוצאה תהיה "עבר" למרות שהמשתמש ביצע 105+1=106 עריכות במרחבים הרלוונטיים, ש־21 מהן נעשו לאחר התאריך והשעה שצוינו, כלומר בטווח של 90 יום לפני המועד ביצע 106-21=85 עריכות רלוונטיות. אפילו אם משום מה בטעות נספרו גם 4 העריכות המחוקות שלו (אני מקווה שהסקריפט לא כולל אותן...), עדיין חסרות 100-(85+4)=11 עריכות להגעה לרף של 100 עריכות ב־90 הימים הקודמים למועד. נראה שהסקריפט סופר גם עריכות שנעשו לאחר השעה הנקובה.
אני חושד בשגיאה לוגית שתלויה באזורי זמן. בבקשה סייעו לאתר את התקלה ולתקנה, בעדיפות עליונה, עד כמה שניתן.
תודה לכם! – מקף ෴ 17:54, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- סקריפט לבדיקת זכות הצבעה רחוק מלהיות "בעדיפות עליונה". אם הסקריפט הזה ייעלם לחלוטין לא יכאב לי ולא יגרם נזק לוויקיפדיה.
- לגבי אזורי זמן: אאז"נ, התאריך/שעה שיש להזין לסקריפט הם אכן לפי UST. קיפודנחש 18:01, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- הסקריפט עצמו אולי לא, המשמעויות שלו לגבי מקרים רבים עד עתה, במיוחד העומדים ותלויים לגביו ובמיוחד אלו שנמצאים במחלוקת ניכרת עם מצביעים הפועלים באופן בעייתי, כן.
אשמח להבין מה הכוונה UST ואיך אפשר לפעול כך אם כיום הסקריפט מקבל את החתימה מתוך דף ההצבעה והמשתמשים בו סבורים שהזמן המתאים הוכנס.
האם ניתן יהיה להוסיף כפתור בחירה (ופונקציונליות מתאימה לצידו) שיאפשרו למשתמש לראות שמסומן "שעון ישראל", לדוגמה? – מקף ෴ 18:04, 21 באוגוסט 2023 (IDT)- UST זו טעות שלי - היה עלי לומר UTC שמשמעו Coordinated Universal Time - ראה זמן אוניברסלי מתואם.
- השם מטעה - זה לא "יקומי" (universal), אלא ספציפי לפלנטה שלנו, והיה נכון יותר להשתמש ב"Global" ולא Universal. הניחוש שלי הוא שמי שטבע את המונח לא רצה להשתמש ב-G - השם הקודם של המונח, שעדיין די מקובל הוא GMT (כלומר Greenwich Mean Time), וסברתי היא שמי שטבע את הביטוי חשש ששימוש ב-G יגרום לאי הבנה, ואנשים ימשיכו לפרש זאת כ-Greenwich. בכולופן, Universal זה יותר מקצת יומרני - היקום לא מתקתק לפי השעון של כדור הארץ.
- לגבי ":עריכות מחוקות": הסקריפט לא מבין בזה. הוא מתשאל את השרת על "תרומות המשתמש", כאשר הוא מגביל את השאילתה למרחבי שם מסוימים, תחום זמן מסוים, והגבלה ל-100 תוצאות. אם באמת מגיעות 100 תוצאות, הסקריפט שמח, ואם מגיעות פחות הוא עצוב.
- אם כששואלים את השרת על עריכות הוא מחזיר גם מחוקות אז הסקריפט סופר אותן, ואם לא אז לא. למיטב ידיעתי השרת לא מחזיר עריכות מחוקות, ולמיטב ידיעתי השאילתה זהה אחד לאחד עם מה שמציג דף "תרומות המשתמש. קיפודנחש 18:37, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- אה כן: הסקריפט אכן מספק שירות קטן ומנסה למצות את זמן תחילת ההצבעה מהתבנית שמוצבת בדף (האשמה כאן עלי - פעם חשבתי שזה יהיה מנומס ומסייע לעשות זאת. במבט לאחור, קצת חבל, ולולי הוספתי את השירות הזה, בלבולים היו יכולים להימנע). הדבר הפשוט ביותר יהיה לדאוג שהתבנית שמציבה את חותמת הזמן בדף תעשה זאת לפי UTC ולא שעון ישראל. זה גם ימנע בלבולים שנובעים ממעבר בין שעון קיץ לחורף (ב-UTC אין הבלים כאלה), למשל כאשר המעבר בין השעונים מתרחש במהלך ההצבעה, כלומר אחרי תחילתה ולפני סופה.
- יש לזכור שזו ויקיפדיה בעברית, לא ויקיפדיה הישראלית, ודוברי עברית שקוראים בוויקיפדיה ותורמים לה (חלקם אפילו עם זכות הצבעה) מפוזרים ברחבי העולם, גם אם הריכוז הגדול ביותר שלהם הוא בישראל. בדרך כלל זמן UTC נחשב "ניטרלי" בלי לתת עדיפות לאזור זמן מסוים. קיפודנחש 18:46, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- אני תומך מאוד במה שכתבת לגבי (אי)־המקומיות. האם ניתן יהיה להבהיר בממשק הסקריפט ליד שדות השעה שמדובר ב־UTC (אולי עם קישור לערך)?
ובצד של דף ההצבעה, איך ניתן יהיה להטמיע במקום חותמת הזמן הרגילה את ה־UTC?
תודה, – מקף ෴ 19:15, 21 באוגוסט 2023 (IDT)- לגבי "בדף ההצבעה" - זיל גמור.
- את הניסוח בפופאפ להזנת הזמן תיקנתי. הופתעתי שאף אחד לא התלונן על הניסוח הפגום "בחר תאריך ושעה" - קודם כל, "בחר" מניח שימוש על ידי זכר וזה לא נאה ולא יאה, ושנית, לא ברור תאריך ושעה של מה בדיוק. שיניתי ל"זמן תחילת ההצבעה (UTC)". קיפודנחש 19:51, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- תודה. ובכל זאת, מה צריך לשנות כדי שהזמן שהגאדג'ט מושך מדף ההצבעה יהיה נכון? בפועל זה כרגע גורם לבעיות ולהטעיות. Dovno - שיחה 20:32, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- יש כאן בעיה, משום שהגאדג'ט לא *מחשב* מתי נפתחה ההצבעה, הוא שואב את המידע מתאריך "זמן תחילת ההצבעה". הבעיה היא שלפעמים אנחנו ב־UTC+3 ולפעמים אנחנו ב־UTC+2, אז הגאדג'ט לא יכול אוטומטית להוריד שעתיים או שלוש מהזמן. אפשרות שמוחי הדל מעלה היא להוסיף שורה בתבניות דפי ההצבעה "זמן מתואם אוניברסלי לפתיחת ההצבעה", לזרוק בו {{ס:#זמן:H:i, j xg Y}}, ואז להחליף בשורה 24 בדף ה־js את "תאריך תחילת ההצבעה" ל"זמן מתואם אוניברסלי לפתיחת הצבעה". כמובן, את הנוסח "זמן מתואם אוניברסלי לפתיחת ההצבעה" ניתן לשנות, רק לדאוג שהניסוח בדף התבניות יהיה זהה לניסוח בדף הסקריפט ;-) דגש - שיחה 20:59, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- מה שהצעתי זה לשנות את התבנית שמשמשת לפתיחת ההצבעה כך שהזמן שהיא שופכת בדף יהיה לפי UTC, בלי להוסיף או להחסיר שעתיים או שלוש. רצוי שהתבנית גם תוסיף UTC ליד ציון הזמן, כדי שיהיה ברור לכולם. בינתיים עדכנתי את ויקיפדיה:הצבעה, את המשחקים עם תבניות אשאיר לאחרים. קיפודנחש 21:26, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- לדגש: חשבתי שהפורמט בו התאריך נזרק בדף ימשיך להתאים למה שהסקריפט רוצה לראות היום, כל מה שחסר זה לזרוק UTC אחר כך (אם רוצים להדר, אפשר UTC). קיפודנחש 21:29, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- כן, אבל אני צופה את הבלבול שיקרה כשהכותרת כותבת משהו אחד, והשעון של האתר והפרסור של החתימות כותב משהו אחר. לכן לדעתי צריך למשוך שורה חדשה עם UTC ושהסקריפט יפעל לפיה. דגש - שיחה 21:35, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- הפרסור של החתימות לא רלוונטי. תאורטית יתכן שלמישהו כבר אין "זכות הצבעה" ברגע בו הצביע (חותמת הזמן של החתימה) - לפי הכללים הקיימים, די אם יש לו ז"ה בזמן פתיחת ההצבעה. קיפודנחש 21:38, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- גם אם החתימות לא, שעון היד (ושעון המחשב) כן. עורכים יכנסו לדף ההצבעה, ויראו לפי השעה למעלה שההצבעה הסתיימה ולא יצביעו, למרות שנשארו עוד שעתיים / שלוש שעות. נריה - 💬 - 21:42, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- אפשר להמשיך לציין את הזמן לפי שעון ישראל קיץ או חורף ולחיות עם זה שהסקריפט מפספס בשעתיים או שלוש (בודק את התרומות 90 יום אחורה משעה שהיא למעשה שעתיים או שלוש אחרי פתיחת ההצבעה), או לציין את הזמן UTC ולחיות עם זה שאיזה עורך או עורכת יקראו ברישול ולא ישימו לב ל-"UTC" שצריך להופיע שם. לי לא יכאב לא זה ולא זה.
- אם לא זה ולא זה עובדים, איעתר לבקשת הקהל ואעקר את הסקריפט - פשוט אסיר ממנו את הקטע (שכבר ניחמתי על שהוספתיו לפני שנים) שמחפש ומוצא את חותמת הזמן בדף, ולחזור להסתמך על הזנה ידנית של תחילת ההצבעה.
- אפשר גם לבוא עם כל מיני רעיונות יצירתיים כמו ציון זמני פתיחת וסגירת ההצבעה מספר פעמים, פעם לפי UTC, פעם לפי שעון ישראל, ועוד כמה פעמים לפי שעונים של מקומות עם ריכוזים גבוהים של עורכים (נגיד ברלין, ניו יורק, לוס אנג'לס וסידני), ושלל רעיונות נוספים.
- מה עוד תבקשי מאתנו מכורה ואין (ואין) עדיין? קיפודנחש 22:03, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- אני חושב שחבל להסיר את החלק הזה בסקריפט. בכל מקרה זה הגיוני שהצבעות לא יהיו תלויות מיקום, שעון קיץ/חורף וכו'...
אני ממליץ על:מה אתם חושבים? השתדלתי שזה יהיה מספיק גלוי וברור שהשעה המקומית היא כך וכך, ועדיין השעה המסודרת שמקילה את כל ההתעסקות בשעונים מקומיים ועונתיים (UTC) היא הפתיחה הפורמלית הראשונה. גם מוסבר באופן הזה מדוע נבחרה דווקא ישראל לשעון מקומי – השעון על פי השרת, שבו ההגדרה היא:* תחילת/סיום הצבעה ([[UTC]]): ~. {{אפור|(תאריך {{מונחון|מקומי|ישראל, על פי timeoffset}}: ~)
"timeoffset": 180,
– מקף ෴ 22:05, 21 באוגוסט 2023 (IDT)- בחתימת הזמן שיש לנו היום בדפי הצבעה לא כתוב רק הזמן אלא מצויין במפורש בסוף "(IDT)" (ואני מניח IST בחורף?). אז הסקריפט לא צריך לנחש באיזה איזור זמן השעה מוצגת. באמת אין פונקציה קיימת שלוקחת שעה שידוע שהיא ב-IDT וממירה ל-UTC?
- אם אכן לא, אז נראית לי הגיונית ההצעבה של גדש של הוספת עוד שורה בראש דף ההצבעה בנוסף לקיימת: אחת בזמן ישראל (כדי לא לבלבל את המשתתפים בהצבעה) ואחת ב-UTC, שרק ממנה יקרא הסקריפט. Dovno - שיחה 22:29, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- הלוגיקה של פענוח הזמן די עקומה כבר היום, אבל אם מישהו רוצה להמשיך לעקם אותה עוד יותר כך שתדע לפענח IDT או IST ולעשות את הבוכהלטריה, אין לי שום התנגדות.
- אם מישהו רוצה לעשות זאת, אזכיר גם את נושא ההזנה הידנית - שם צריך לאפשר לעורך להזין זמן באופן שהמשתמשת תדע מה אזור הזמן לפיו עליה להזין. מה שאני עשיתי היום זה להניח שכל הזמנים הם UTC, תיקנתי את כותרת כלי הקלט שמשמש להזנה ידנית, ועדכנתי בהתאם את ויקיפדיה:הצבעה.
- לי אין כוונה להמשיך להתבחבש עם זה, ואין לי התנגדות אם מישהו אחר רוצה לעשות איזה שינוי שבא לו בסקריפט, כל זמן שלא יזעיקו אותי לתקן.
- לדעתי מה שיש היום בסקריפט זה מה שצריך להיות, ומה שצריך לשנות זו התבנית שמשמשת להצבת חותמת הזמן בדף ההצבעה. קיפודנחש 22:39, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- מה ש־Donvo הציע לעיל נשמע אפשרי. אוכל למצוא זמן להתעמק ולנסות, אך לא תהיה לי אפשרות לבדוק לעומק את השינוי ולוודא שלא נגרם נזק. (הבדיקה היא לא בהכרח עניין של שתי דקות: צריך לבדוק תרחישים שונים ולוודא שבכל המקרים, ללא יוצא מן הכלל, הסקריפט לא נותן זכות הצבעה למי שאין לו, ולא שולל זכות כזו ממי שיש לו. מעבר לחוסר בזמן, אני למען האמת גם לא שש במיוחד להשקיע בכך הרבה אנרגיה עקב התנגדותי האידאולוגית להכרעת מחלוקות בוויקיפדיה ע"י הצבעות.)
- על כן, אנסה ליישם את הצעת Dovno (המרת חותמת הזמן הרשומה בדף ההצבעה לשעון UTC), רק אם מישהו יודיע קודם שהוא מתנדב לשאת בעול הבדיקה של השינוי שאעשה ולהודיע אם נגרם נזק. Guycn2 - שיחה 11:33, 22 באוגוסט 2023 (IDT)
- תודה לגיא על ההתנדבות. עקב מחסור בזמן, לא אוכל להתנדב לעקוב. מישהו אחר ממשתתפי הדיון מוכן להתנדב? נריה - 💬 - 09:45, 27 באוגוסט 2023 (IDT)
- מתייג את משתתפי הדיון: דגש, מקף, קיפודנחש, Dovno. נריה - 💬 - 09:48, 27 באוגוסט 2023 (IDT)
- בוצע. בסוף היה לי זמן לעבוד על זה ולבדוק. רצוי, כמובן, שבכל זאת בודקי זכות ההצבעה ישתדלו בתקופה הקרובה לפקוח עיניים ולדווח אם קורים דברים בלתי צפויים. לא אמורים לקרות, אבל רצוי לתת תשומת לב מוגברת עקב רגישות הנושא של ההצבעות. Guycn2 - שיחה 03:49, 7 בספטמבר 2023 (IDT)
- @Guycn2, האין השינוי דורש עריכה של {{תוכן מחלוקת}} ו{{דף הצבעת מחיקה}}? – מקף ෴ 14:37, 7 בספטמבר 2023 (IDT)
- בוצע. בסוף היה לי זמן לעבוד על זה ולבדוק. רצוי, כמובן, שבכל זאת בודקי זכות ההצבעה ישתדלו בתקופה הקרובה לפקוח עיניים ולדווח אם קורים דברים בלתי צפויים. לא אמורים לקרות, אבל רצוי לתת תשומת לב מוגברת עקב רגישות הנושא של ההצבעות. Guycn2 - שיחה 03:49, 7 בספטמבר 2023 (IDT)
- מתייג את משתתפי הדיון: דגש, מקף, קיפודנחש, Dovno. נריה - 💬 - 09:48, 27 באוגוסט 2023 (IDT)
- תודה לגיא על ההתנדבות. עקב מחסור בזמן, לא אוכל להתנדב לעקוב. מישהו אחר ממשתתפי הדיון מוכן להתנדב? נריה - 💬 - 09:45, 27 באוגוסט 2023 (IDT)
- אני חושב שחבל להסיר את החלק הזה בסקריפט. בכל מקרה זה הגיוני שהצבעות לא יהיו תלויות מיקום, שעון קיץ/חורף וכו'...
- גם אם החתימות לא, שעון היד (ושעון המחשב) כן. עורכים יכנסו לדף ההצבעה, ויראו לפי השעה למעלה שההצבעה הסתיימה ולא יצביעו, למרות שנשארו עוד שעתיים / שלוש שעות. נריה - 💬 - 21:42, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- הפרסור של החתימות לא רלוונטי. תאורטית יתכן שלמישהו כבר אין "זכות הצבעה" ברגע בו הצביע (חותמת הזמן של החתימה) - לפי הכללים הקיימים, די אם יש לו ז"ה בזמן פתיחת ההצבעה. קיפודנחש 21:38, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- כן, אבל אני צופה את הבלבול שיקרה כשהכותרת כותבת משהו אחד, והשעון של האתר והפרסור של החתימות כותב משהו אחר. לכן לדעתי צריך למשוך שורה חדשה עם UTC ושהסקריפט יפעל לפיה. דגש - שיחה 21:35, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- לדגש: חשבתי שהפורמט בו התאריך נזרק בדף ימשיך להתאים למה שהסקריפט רוצה לראות היום, כל מה שחסר זה לזרוק UTC אחר כך (אם רוצים להדר, אפשר UTC). קיפודנחש 21:29, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- מה שהצעתי זה לשנות את התבנית שמשמשת לפתיחת ההצבעה כך שהזמן שהיא שופכת בדף יהיה לפי UTC, בלי להוסיף או להחסיר שעתיים או שלוש. רצוי שהתבנית גם תוסיף UTC ליד ציון הזמן, כדי שיהיה ברור לכולם. בינתיים עדכנתי את ויקיפדיה:הצבעה, את המשחקים עם תבניות אשאיר לאחרים. קיפודנחש 21:26, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- יש כאן בעיה, משום שהגאדג'ט לא *מחשב* מתי נפתחה ההצבעה, הוא שואב את המידע מתאריך "זמן תחילת ההצבעה". הבעיה היא שלפעמים אנחנו ב־UTC+3 ולפעמים אנחנו ב־UTC+2, אז הגאדג'ט לא יכול אוטומטית להוריד שעתיים או שלוש מהזמן. אפשרות שמוחי הדל מעלה היא להוסיף שורה בתבניות דפי ההצבעה "זמן מתואם אוניברסלי לפתיחת ההצבעה", לזרוק בו {{ס:#זמן:H:i, j xg Y}}, ואז להחליף בשורה 24 בדף ה־js את "תאריך תחילת ההצבעה" ל"זמן מתואם אוניברסלי לפתיחת הצבעה". כמובן, את הנוסח "זמן מתואם אוניברסלי לפתיחת ההצבעה" ניתן לשנות, רק לדאוג שהניסוח בדף התבניות יהיה זהה לניסוח בדף הסקריפט ;-) דגש - שיחה 20:59, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- תודה. ובכל זאת, מה צריך לשנות כדי שהזמן שהגאדג'ט מושך מדף ההצבעה יהיה נכון? בפועל זה כרגע גורם לבעיות ולהטעיות. Dovno - שיחה 20:32, 21 באוגוסט 2023 (IDT)
- אני תומך מאוד במה שכתבת לגבי (אי)־המקומיות. האם ניתן יהיה להבהיר בממשק הסקריפט ליד שדות השעה שמדובר ב־UTC (אולי עם קישור לערך)?
- הסקריפט עצמו אולי לא, המשמעויות שלו לגבי מקרים רבים עד עתה, במיוחד העומדים ותלויים לגביו ובמיוחד אלו שנמצאים במחלוקת ניכרת עם מצביעים הפועלים באופן בעייתי, כן.
אין צורך בשינוי התבניות הנ"ל. הסקריפט מאתר את המבנה הקבוע של מועד תחילת ההצבעה, וממלא את שדה התאריך והשעה בהתאם. זו הייתה ההתנהגות הקודמת של הסקריפט, והיא לא שונתה בעריכה שלי. התוספת שלי היא בדיקה האם מועד תחילת ההצבעה, שרשום בתחילת דף ההצבעה, מכיל את הטקסט "(IDT)". אם כן, הרי שההצבעה החלה בשעון קיץ, והסקריפט מחסיר שלוש שעות ממועד ההתחלה שלה כדי להמיר את התאריך והשעה לאזור זמן UTC. אם לא, הרי שההצבעה החלה בשעון חורף, והסקריפט מחסיר רק שעתיים ממועד תחילת ההצבעה המקומי. Guycn2 - שיחה 20:01, 7 בספטמבר 2023 (IDT)
- ניטפוק: "מחסר", לא "מחסיר" - למרות הדמיון, אלו שתי מילים שונות עם משמעות שונה: התלמיד החסיר שיעור ולכן לא למד לחסר.
- תודה לך על העריכה, וכמו שאומרים הילדים במשחק התופסת - עכשיו אתה הוא התופס (או באנגלית, "you are 'it' now") - הגאדג'ט הזה עליך... קיפודנחש 19:02, 11 בספטמבר 2023 (IDT)
- תודה על הניטפוק
- אצלנו בבית הספר נהגו להשתמש בשם הפעולה "חיסורים" בהקשר של היעדרויות משיעורים, אני משער שזו טעות ושם הפעולה הנכון הוא "החסרות" בהקשר זה? Guycn2 - שיחה 19:47, 11 בספטמבר 2023 (IDT)
- יש בסקריפט בעיה כללית, שהוא מקבל ומחזיר נתונים ב - utc+0, בעוד שהמשתמשים חושבים שהנתונים הם על פי השעון המקומי. אני מציע לשנות את הלוגיקה כך שכל החישובים יהיו תמיד עם UTC+0 ורק למשתמש יוצגו זמנים לוקליים. הפונקציה date.getTimezoneOffset מחזירה את UTC offset בדקות לפי התאריך של המשתנה, אז היא תדע לבד להבדיל בין שעון חורף לשעון קיץ. שבת מנשה - שיחה 17:00, 27 בספטמבר 2023 (IDT)
- חשבתי על זה, אבל אם אני לא טועה זה ייצור מצב שבו הסקריפט מסתמך על אזור הזמן המקומי של המשתמש, שאינו בהכרח זהה לאזור הזמן של ישראל שבו נעשה שימוש בוויקיפדיה העברית. מה אם עורך מניו יורק למשל ינסה לבדוק זכות הצבעה? איך הסקריפט ינהג במקרה כזה, מבחינת חישובי השעות? שימוש בשעון המקומי המוגדר בדפדפן של המשתמש יאלץ את הסקריפט לתמרן בין שלושה אזורי זמן שונים: UTC+0 (שבו ה־API של מדיה־ויקי מצפה לקבל את השעה), UTC+(2|3) (שבו נעשה שימוש בגוף דף ההצבעה) ואזור הזמן המקומי בדפדפן של המשתמש (שבו JavaScript משתמש, לפחות כל עוד לא מסבכים את אובייקט התאריך). העדפתי למען הפשטות לתמרן רק בין שני אזורי הזמן הראשונים, בלי האחרון, ולכן נמנעתי מלהסתמך על השעון המקומי בדפדפן של המשתמש. אולי אני טועה ויש דרך פשוטה לעשות את מה שביקשת בלי לסבך יותר מדי את הקוד. אם זה המצב, מוזמן להציע קוד שעושה זאת. Guycn2 - שיחה 19:49, 27 בספטמבר 2023 (IDT)
עדכון הוותק הנדרש
[עריכת קוד מקור]בהתאם להודעת הבירוקרטים כאן, ”לא תותר הצבעה בכל תחום של עורכים שלא צברו ותק של שנה לפחות באתר”. „במהלך השנה היו פעילים” נשאר להחלטת המפעילים, אך את הוותק המינימלי אפשר לעדכן כאן. מתייג את Guycn2. נריה - 💬 - 10:37, 9 ביוני 2024 (IDT)
- תודה, נריה. אבצע את השינוי בשעות הקרובות. Guycn2 - שיחה 🎗️ 12:42, 9 ביוני 2024 (IDT)
- בוצע Guycn2 - שיחה 🎗️ 14:58, 9 ביוני 2024 (IDT)
- תודה גיא על העדכון, ועוד יותר על ה"התרעה על פוטנציאל להצבעה כפולה"! פיצ'ר חשוב, שבהחלט היה חסר... נריה - 💬 - 23:03, 9 ביוני 2024 (IDT)
- בשמחה
- אכן, כבר זמן מה אני שם לב לתופעה של הצבעות כפולות, הן של משתמשים ותיקים והן של חדשים. כנראה שברוב המוחלט של המקרים אין שום כוונת זדון, אלא פשוט חוסר תשומת לב אנושי. לפעמים קשה לעקוב אחרי כל ההצבעות שמתקיימות בו־זמנית, והגיוני שפה ושם אנשים יפספסו ויצביעו שנית באותה הצבעה שכבר הצביעו בה כמה ימים לפני כן.
- הבעיה היא שמי שמסכמים ומארכבים את ההצבעה בדרך כלל לא שמים לב לכך, וההצבעות הכפולות נספרות ונשארות לעד. גם כלפיהם אין לי שמץ של ביקורת או חשד לכוונת זדון חלילה – קשה עד בלתי אפשרי לבדוק ידנית אילו שמות משתמש חוזרים על עצמם פעמיים מתוך רשימה צפופה של עשרות חתימות. לכן, הגעתי למסקנה שעדיף שמחשב יעשה זאת, עד כמה שאפשר. כמובן שזה רלוונטי רק אם בודקים זכות הצבעה לכל המשתתפים לפני שמסכמים ומארכבים את ההצבעה.
- בברכה, Guycn2 - שיחה 🎗️ 01:35, 10 ביוני 2024 (IDT)
- חבל שעשית זאת. את נושא ההצבעה הכפולה לא בדקתי ולא הסתכלתי על הקוד, אבל צריך לשים לב לדקויות - קורה שבאותו דף מתנהלות כמה הצבעות (מפעיל נולד היא דוגמה נפוצה, אבל לא היחידה - יש הצבעות מרובות סעיפים בהן מצביעים בכל סעיף בנפרד) ואם הכלי בודק "הצבעה כפולה" בדף כולו הוא יכול להתריע התרעות שווא. כאמור, לא בדקתי.
- ה"חבל" שלי התייחס לשינוי שעשית בבדיקה עצמה: התקנה של "שנה ותק" היא תקנה לשעת חירום, ולעומת ספירת תרומות במספר לא מבוטל של מרחבי שם בתקופה קצובה בין שני תאריכים ששניהם בעבר שהסקריפט מבצע בקלות ולאדם קשה לבצע ידנית, בדיקת ותק היא קלה, ועדיף לא לגעת בסקריפט בינתיים, עד שהדברים יתייצבו.
- אם יצוצו "תקנות חירום" חדשות, למשל שינויים במספר העריכות הדרוש, הגדרת "מרחבים משיקים", התקופה בה נספרות העריכות וכן הלאה, אמליץ להשבית את הסקריפט (כמומר להפסיק להשתמש בו, בלי שום שינוי בממשק) עד שהדברים יתייצבו. קיפודנחש 20:44, 12 ביוני 2024 (IDT)
- תודה גיא על העדכון, ועוד יותר על ה"התרעה על פוטנציאל להצבעה כפולה"! פיצ'ר חשוב, שבהחלט היה חסר... נריה - 💬 - 23:03, 9 ביוני 2024 (IDT)
- בוצע Guycn2 - שיחה 🎗️ 14:58, 9 ביוני 2024 (IDT)
תגובתי, באיחור קל:
לגבי בדיקת ההצבעות הכפולות
לקחתי בחשבון את התרחיש שהעלית, אך הגעתי למסקנה שהוא מספיק נדיר כדי לא להתעמק בו יתר על המידה: רובן המכריע של ההצבעות עוסקות בסוגייה אחת, כלומר בפרק ההצבעה חתימתו של כל מצביע אמורה להופיע פעם אחת בלבד:
- הצבעות מחיקה ושחזור, שלהתרשמותי (הסובייקטיבית אמנם, אך אני בטוח בכך לחלוטין) מהוות רוב מוחץ מתוך כלל ההצבעות שמתקיימות בוויקיפדיה, הן תמיד בינאריות (למחוק/להשאיר, לשחזר/לא לשחזר).
- הצבעות מחלוקת (שהן הרבה פחות שכיחות מהצבעות מחיקה ושחזור) הן או בינאריות (למשל "לכלול את הפסקה" מול "לא לכלול אותה") או שהן מתקיימות בשיטת שולצה, אך כמעט תמיד מצביעים על סוגייה אחת בלבד בָּערך, כך שגם בהצבעות מחלוקת נדירים המקרים בהם הצבעתו של פלוני יכולה להופיע יותר מפעם אחת באזור ההצבעה.
- ב"מפעיל נולד" נדיר מאוד שמתקיימת הצבעה על יותר ממועמד אחד בו זמנית.
- בהצבעות פרלמנט אכן קורה לא פעם שיש כמה סעיפי הצבעה על אותה הצעת מדיניות. עם זאת, הצבעות פרלמנט כשלעצמן הן נדירות מאוד, ואם מסננים אותן לתת־קבוצה של הצעות מדיניות הכוללות יותר מסעיף הצבעה אחד – מדובר בהצבעות נדירות כפליים.
- בדיוני חשיבות לגיטימי שחתימתו של פלוני תופיע יותר מפעם אחת, אך שם אין מדובר בהצבעה שבה סופרים קולות ומחשבים אחוזים, אלא מספיק נימוק חשיבות של עורך אחד בעל זכות הצבעה כדי למנוע מחיקה מהירה של הערך. לפיכך, קשה לי לראות איך התרעות על הצבעה כפולה יכולות להוות מטרד בדיונים אלה.
אם הייתה דרך פשוטה לגרום לסקריפט לבדוק הצבעות כפולות "פר סעיף" ולא "פר דף" זה כמובן היה עדיף, אך לא מוכרת לי דרך לעשות זאת, וגם אם יש דרך כזו – אם היא עולה ביותר מכמה שורות קוד בודדות, לא בטוח שזה שווה את זה, כי כאמור המקרים שבהם מתקיימות כמה הצבעות באותו דף בעת ובעונה אחת הם מיעוט זניח מכלל ההצבעות בוויקיפדיה.
שים לב שהניסוח של ההתרעה מאוד מסויג וזהיר: הסקריפט לא קובע באופן נחרץ שמדובר בהצבעה כפולה, אלא רק מעלה את האפשרות הזו וממליץ למשתמש לבדוק בעצמו האם זה המצב. להלן הניסוח המדויק של ההתרעה: ”לתשומת ליבך: כבר בדקת זכות הצבעה עבור פלוני. כדאי לבדוק האם נוספה הצבעה כפולה בשוגג, ולהסיר את הכפילות אם זה אכן המצב.” הודעה כזו היא תמיד פסוק אמת, אפילו אם מדובר ב־false positive: המשפט הראשון בהכרח נכון, כי אם ההתרעה מופיעה אזי משמעות הדבר היא שהמשתמש כבר בדק זכות הצבעה עבור פלוני בדף הנוכחי (גם אם בסעיף אחר בדף), והמשפט השני מסויג ולא מפציר במשתמש לבצע פעולה כלשהי, אלא רק ממליץ בצניעות לפקוח עיניים ולבדוק ידנית האם, אולי, יש כפילות.
אפשרי להוסיף checkbox בחלונית הקטנה שבה המשתמש מתבקש להזין את תאריך תחילת ההצבעה, ובכך לאפשר למשתמש לשלוט בהתנהגות הפיצ'ר הזה ולקבוע האם תוצגנה התרעות על הצבעות כפולות או לא. אני לא חושב שהמקרים הנדירים בהם הפיצ'ר הזה עלול להפריע מצדיקים את הסרבול והמאמץ שבהוספת checkbox כזה. מה שכן, אני יכול להוסיף כפתור קטן בבועה שמתריעה על הצבעה כפולה פוטנציאלית, שלחיצה עליו תגרום להפסקת ההתרעות האלה עבור הדף הנוכחי, או למצער תאפס את רשימת המשתמשים שנבדקו בדף עד כה. גם כפתור כזה לא ממש נחוץ לדעתי, והוא יעלה בכמה פיקסלים נוספים בבועה שמתריעה על הצבעה כפולה, אך אם אתה או עורכים אחרים יסברו שזה נחוץ – אעשה זאת.
לגבי שינוי ימי הוותק
אכן מדובר בתקנה לשעת חירום, אך לא ידוע מתי היא תפקע. ניסוח מדיניות ז"ה מתוקנת שתוסכם על ידי הקהילה איננו דבר של מה בכך, ואין לדעת מתי הליך מורכב כזה יסתיים. כל עוד ההצבעות ממשיכות להתקיים כסדרן וכל עוד נעשה שימוש בגאדג'ט הזה כדי לבדוק זכות הצבעה – לעניות דעתי מובן מאליו שהתוצאות שהגאדג'ט מדווח עליהן צריכות לשקף את המצב בשטח, שבו אין זכות הצבעה לעורך שוותקו גדול מ־30 יום אך קטן מ־365 יום. אם הגאדג'ט ידווח שיש זכות הצבעה למשתמש שטרם מלאה שנה לפעילותו במיזם, אנחנו צפויים לראות גל תלונות של עורכים שלא יבינו מדוע הצבעתם הועברה לפסקת "חסרי זכות הצבעה" חרף דיווח הגאדג'ט. זה יסבך את המצב הסבוך ממילא. מעבר לכך, יש עוד כמה נזקים אפשריים בהחזרת הבדיקה הקודמת שמסתפקת ב־30 ימי ותק: איך תדע שמי שבודקים זכות הצבעה בדקו ידנית את הוותק של עשרות משתמשים ולא האמינו לגאדג'ט אוטומטית? איך תדע שהם טרחו לבדוק את מועד העריכה הראשונה של כל אחד מהמצביעים, ולא הסתפקו במבט חטוף על תאריך ההרשמה?
הגאדג'ט הזה הוא הכלי הכמעט בלעדי שבודק את תקינותן של הצבעות. אם הוא לא יהלום את תקנות החירום של הבירוקרטים (שלהערכתי לא עומדות לפקוע בעתיד הנראה לעין) – התקנות האלה (שהן בעיניי לא פחות מגלגל הצלה לוויקיפדיה העברית בתקופה זו) עלולות להחטיא את מטרתן. כעת הגאדג'ט מסמן באדום מצביעים שלא עמדו בתנאי זכות ההצבעה במועד תחילת ההצבעה – אפשר לקבוע צבע אחר (כתום?) עבור מצביעים שעמדו בתנאי הוותק הקודם (30 יום) אך לא עמדו בתנאי הנוכחי (365 יום). לדעתי זה מסורבל ולא נחוץ, כי בסופו של דבר יש כאן רק שתי אפשרויות – או שההצבעה של פלוני אמורה להיספר או שלא, אין אפשרות אחרת באמצע, וכל עוד תקנות החירום בתוקף הצבעתו של משתמש בעל ותק של 100 יום אמורה לקבל את אותה ההתייחסות כמו הצבעתו של משתמש בעל ותק של 20 יום.
זו רק דעתי, כמובן. מכיוון שמדובר על נושא חשוב שנוגע למימוש תרופת החירום של הבירוקרטים בכלי העיקרי (אם לא היחיד) שאוכף את תקינותן של הצבעות, מתייג את הבירוקרטים לחוות דעת נוספת. בברכה, Guycn2 - שיחה 🎗️ 00:35, 26 ביוני 2024 (IDT)